Sluit venster
Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
 
Opmerking:
Versturen aan:
Naam:
E-mailadres:
 
Meerdere ontvangers:
Ontvanger 2:
E-mailadres:
 
Ontvanger 3:
E-mailadres:
Sluit venster
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.


(u kunt deze service te allen tijde stopzetten door op de link in het e-mailbericht te klikken)

Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
De Roode Leeuw
Ik zoek in:
Relevante links 
Onze partners 
AT5 Echo Amsterdams Stadsblad Diemer Courant Speurders Dinnersite
NIEUWS

'Wachten tot het mis gaat op kruising'

Purmerend -

Purmerendse Debby Oostwouder houdt haar hart vast als haar kroost de straat oversteekt. De Zambezilaan in Weidevenne is volgens haar levensgevaarlijk voor kinderen. ,,Het is wachten tot het een keer mis gaat.''

'Wachten tot het mis gaat op kruising'

08 februari 2010

PURMEREND - Purmerendse Debby Oostwouder houdt haar hart vast als haar kroost de straat oversteekt. De Zambezilaan in Weidevenne is volgens haar levensgevaarlijk voor kinderen. ,,Het is wachten tot het een keer mis gaat.''


'Ik hou mijn hart vast bij de oversteekplaats' Stoplichten zijn er niet, drempels ontbreken en veilige oversteekplaatsen zijn er haar inziens onvoldoende. Geparkeerde auto's belemmeren het zicht op het verkeer. ,,Terwijl dagelijks kinderen vanuit de Brede School de straat over moeten om naar huis te komen.''

Oostwouder is van plan de zaak in de gemeenteraad aanhangig te maken door een burgerinitiatief. Ze heeft al zeventig handtekeningen van buurtbewoners die haar steunen. Voor wethouder Hans Krieger van verkeer waren de klachten reden metingen te verrichten. ,,Daaruit is gebleken dat 85 procent van de auto's zich aan de maximumsnelheid houdt.'' Dat vijftien procent harder rijdt, vindt hij vervelend maar geen reden voor ingrijpen.

Volgens Oostwouder liggen deze cijfers andersom. ,,Wij hebben beschikking over andere cijfers.''



Bron: Noordhollands Dagblad


Dappermarkt
REAGEREN
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.
38 REACTIES TOT NU TOE
Busbestuurder (Donderdag 11 Februari 2010 05:45 uur)
Popie,helemaal goed verwoord,wat je ook aanpast,iedereen doet maar wat,ik blijf erbij,bij scholen gewoon ouderwets,de "klaarovers",en zelf ook de verantwoording nemen met de kinderen?
Popie (Woensdag 10 Februari 2010 09:14 uur)
Nog even over die oversteekplaatsen.Ik zie mensen altijd gewoon de rijbaan oversteeken naar de middenberm om hun hond uit te laten.Al zouden er oversteekplaatsen zijn naar die honden berm..denk je nou echt dat iemand 100 meter over de stoep gaat lopen en dan netjes via de oversteekplaats oversteekt ? Welnee ze kiezen de kortste weg...gewoon over het zwarte asfalt..en zo gaat het ook als ze naar de bushalte rennen...dan rennen ze door roeien en ruiten...en niet via een oversteekplaats.. In bijvoorbeeld Edam heeft men hekken neergezet omdat de schooljeugd de kortste route nam...dus niet via de oversteekplaats...dus moesten ze wel over het zebrapad net verkeerslichten..maar ze maken gewoon een gat in het hek...nu kunnen ze weer een stuk afsnijden... Ik bedoel maar...jij wilt wat...maar 80% gaat echt niet netjes oversteken..verkeerslichten kan niet...dat werkt te stagnerend als er steeds op die knopjes wordt gedrukt...want kids gaan er op drukken en dan toch door rood overlopen... En drempels kan echt niet.Dan kunnen ze die ook neerleggen op de Kooimanweg,ML Kingweg,Jaagweg,Overlanderstraat en kijk verder zelf maar.
Busrunner (Woensdag 10 Februari 2010 09:01 uur)
De weg naar Purmerland bestaat al heel erg lang.De Weidevenne is er om heen gebouwd.Mijn vraag is...Hoe zou je anders in Den Ilp moeten komen.Die laan is nou eenmaal de hoofdader van Weidevenne van twee kanten.En als ze op jouw kruising een drempel gaan leggen dan kunnen ze van de rotonde Eufraatlaan tot rotonde Savannahstraat wel drempels gaan leggen.Bovendien rijden er bussen,in de spits iedere vijf minuten,en dat komt het comfort van de passagiers niet ten goede.dus net als mijn collega schrijft en al eerder voorgesteld is...in samenwerking met de school een klaar over ploeg op de been zetten...met gele jassen..en rode bordjes..net zoals vroeger..Dan los je het probleem zelf op..en hoef je je hart niet meer vast te houden..
Busbestuurder (Dinsdag 9 Februari 2010 22:55 uur)
Nou Debby,het idee is hier al gedaan,als je het zo link vind,ga met ouders de klaar overs organiseren?Elke dag een ander paar ouders?Maar aan al de auto,s voor de deur te zien,is het snel naar school en werken??Maar als je het veilig wilt hebben voor de kinderen,vind ik dit echt het beste idee!Zijn jullie meteen goed bezig de kinderen zelf te leren kijken,en rem je al die "racers"af bij scholen?
Debby (Dinsdag 9 Februari 2010 21:36 uur)
Hierbij wil ik nog even reageren op de reactie van Jolanda. Ik heb zelf nooit gezegd de beschikking te hebben over andere metingen/cijfers dan de wethouder. Dit is in het artikel opgeschreven door de journaliste. De wethouder en wij leggen de cijfers alleen anders uit. Tevens is het zo dat de Zambezilaan (alleen met een i) inmiddels veel gebruikt wordt als doorgaande route naar Purmerland. Ook is de oversteekplaats gelegen in een 30 km zone en ligt er in de middenberm van de hele Zambezilaan een hondenuitlaatstrook waar slecht te komen is doordat er geen oversteekplaatsen zijn en er gemiddeld bijna 11.000 auto‘s per etmaal voorbij razen. Ik zou het zeer waarderen als de reacties beperkt zouden blijven tot het onderwerp.
pieter (Dinsdag 9 Februari 2010 19:35 uur)
@Bakker (Dinsdag 9 Februari 2010 18:50 uur) De heer of mevrouw Kool heeft het over spelling. Dat zijn juist tik- of taalfouten. Of heeft u dat niet goed gelezen? Twee keer hetzelfde woord van dezelfde betekenis is niet verkeerd. Dat heb ik ook niet gezegd. Of heeft u dat niet gelezen? Het geniet alleen de voorkeur niet. Verder moet iedereen elkaar in hun waarde laten hier. Dat houdt het gezellig. Dat betekent dus niet op de persoon gaan spelen en offtopic over iemand zijn schrijfkunde klagen. Dat ik dit nu zelf ook eens gedaan heb is louter en alleen om deze persoon eens in de spiegel te laten kijken. In de hoop dat hij of zij inziet dat hij/zij zelf geen haar beter is. Laten we het leuk houden hier.
pieter (Dinsdag 9 Februari 2010 19:22 uur)
Mij gaat het erom dat mensen anderen afzeiken, terwijl zij, juist op het gene waar zij zoveel kritiek op hebben, zelf de ene fout na de andere maken. En dat staat bijzonder slordig. En je zet jezelf ermee behoorlijk voor paal. En niet zo‘n beetje ook. Will Kool is daar een prachtig voorbeeld van. Zie zelf. Goedenavond.
Bakker (Dinsdag 9 Februari 2010 18:50 uur)
Twee keer zwaar is geen bezwaar in een zin.Hoe kom je er bij? Belasted en OVerigens zijn gewone tikfoutjes en geen taalfouten. Verder heb je alles zo overgenomenn dat je zelf geen fouten kunt maken.Zeker tien keer gecheckt voor het versturen?
Jolanda (Dinsdag 9 Februari 2010 18:42 uur)
zeg he...hou is even op met dat spelling gedoe...die Will had het er alleen over dat we begrijpend nderlands moeten schrijven hier..als je niet eens je eigen adres normaal kunt opschrijven... Maar pieter heeft vervolgens van de reactie van Will een nederlands examen van gemaakt.Je bent vergeten een cijfer te geven.En nu ophoue over spelling..ouwe..
pieter (Dinsdag 9 Februari 2010 18:32 uur)
@Will Kool (Dinsdag 9 Februari 2010 0:59 uur). Beste Will Kool. Als u de spelling van Eman bekritiseert of corrigeert, zorg er dan minstens voor dat uw spelling wél in correct Nederlands wordt opgetekend. Ik zou geen twee keer "zwaar" met dezelfde betekenis in een zin zetten. Verder is "belasted" geen bestaand woord. "Zonder de daar te behoren leestekens" is eveneens geen Nederlands. "OVerigens" schrijft u met twee hoofdletters. "Sambesielaan" hoort u tussen twee komma‘s te plaatsen. Vervolgens is "zakendoende" weer geen Nederlands woord. Ook "Zambezielaan", hoort u tussen twee komma‘s te plaatsen. U schrijft, "de Nederlandse spelling", maar u bedoelde waarschijnlijk, "uw Nederlandse spelling". U schrijft "gedaalt" met een "t". Dit hoort met een "d".
Jolanda (Dinsdag 9 Februari 2010 17:35 uur)
ik heb nog iets voor je..je kunt ook zelf mensen aanspreken op rijgedrag als jij vind dat ie met 55-60km per uur veel te hard langs komt..hier een leuk artikel http://www.flitsservice.nl/ dan naar nieuws en dan naar dit artikel Zaanstreek Waterland opent meldpunt verkeersaso‘s. Meld uw buurman!
Jolanda (Dinsdag 9 Februari 2010 17:26 uur)
Dhr.Krieger doet toch altijd waar ie zin in heeft.Lijkt wel of hij alles beslist over de stad.Nog even dan verkiezingen..Alles heeft uitgewezen dat het eenrichtingsverkeer in de stad tot verkeerschaos leidt en tot Bombay taferelen op de winkel uren. Ook heb ik gewaarschuwd dat het een keer mis gaat op de rotondes met fietsers die voorrang hebben en dat blind nemen zonder te kijken. Denk je nou echt dat ie zich druk maakt over een oversteekplaatsie.Nee...hij wil grote projecten op zijn naam hebben...zoals de Koemarkt..en een scootertje uitdelen..en de stad vast laten lopen en dan durven zeggen dat je het autoluw gemaakt hebt...Nee hoor...het college uit met hem.. Mensen in het college die echt binding hebben met de stad...
Jolanda (Dinsdag 9 Februari 2010 17:09 uur)
Hoe kan je nou beschikken over andere cijfers dan de wethouder terwijl je beweert die van hem gekregen te hebben.Aldus dat staat in het basisartikel.
Antim (Dinsdag 9 Februari 2010 16:57 uur)
Dit is op iedere slak zout leggen.Als er geijkte km zijn gemeten dan gaat er nog een correctie af.Zou je nu echt denken dat ze voor zulke kleine overtredingen drastische maatregelen gaan treffen ?Er zijn wel plekken die meer prioriteit hebben.En het zijn toch echt de bewoners zelf die het doen.Want immers is er een bussluis dus het is in de meeste gevallen bestemmingsverkeer. Nee het is logisch dat je klacht niet ontvankelijk is verklaard.gewoon oversteken op de oversteekplaatsen en goed uitkijken.En rij je zelf nooit is per ongeluk 55 km/u in de stad ?
Debby (Dinsdag 9 Februari 2010 16:40 uur)
Ik heb eerst de reacties even afgewacht maar vind het nu toch nodig om even te reageren omdat e.e.a totaal uit zijn verband wordt gerukt. Voor dit intervieuw heb ik 2 maal bij de heer Krieger gezeten en aan de hand hiervan zijn metingen verricht. De uitslagen heb ik op papier gekregen van hem en hierin staat dat 85% minimaal 54 a 55 km p.u. rijdt. Naar mijn weten is de maximum snelheid 50 km. Nu is de discussie met de heer Krieger is dat hij vindt dat deze 85% zich aan de max. snelheid houdt en wij bewoners vinden dat deze mensen dus te hard rijden. Je krijgt er immers wel een bekeuring voor! Verder zijn er naar ons idee o.a. te weinig overzichtelijke oversteekplaatsen. Dat de ouders zelf voor een deel de boosdoeners zijn ben ik het mee eens maar helaas moet je mensen soms dwingen om zich aan de regels te houden.
Popie (Dinsdag 9 Februari 2010 14:42 uur)
Dus dubbel of fout geparkeerde auto,s belemmeren het zicht.De goed geparkeerde auto,s staan immers netjes in de vakken en kunnen niks belemmeren. Nou stadstoezicht kan daar het bonnenquotum opvoeren.Hoeven ze niet eens op kaartjes op het dashboard te letten. Grijp jullie kans...pak je stadsauto,en pak die foutparkkerders aan die te beroerd zijn om de auto verder op te zetten waar ze niet hinderlijk staan.En gezien het tijdstip van school zijn het over het algemeen dames die dit veroorzaken.De meeste mannen zijn op die tijdstippen aan het werk
Monique (Dinsdag 9 Februari 2010 11:59 uur)
Ik citeer uit het artikel: "Geparkeerde auto‘s belemmeren het zicht op het verkeer. " Het is duidelijk dat deze mevrouw het erover heeft dat ze niet normaal kan oversteken. Er worden hier allemaal voorbeelden aangehaald die de argumenten uit het artikel moeten ontkrachten maar jullie BEVESTIGEN hiermee alleen maar de onveilige situatie. Als je toch niet eens bezorgd mag zijn als je niet veilig de weg over kunt steken met je kinderen, mensen kom op! "Leer je kind oversteken" wat is dit voor een flauwekul. Ik denk dat deze mevrouw haar kinderen de komende jaren niet alleen over straat laat, naar school, denkt u wel?
Busbestuurder (Dinsdag 9 Februari 2010 11:43 uur)
Vanmorgen was het een chaos op de Zambialaan,overal auto,s,een fiets voor me met kind achterop,en 1 vasthoudend aan bagagedrager,met onder haar voeten een skatebord,midden op de weg!!Zo oversteken zonder te kijken,en dan moeten de auto,s uitkijken??Ik had een bus vol met bewoners uit de Weidevenne,en een veel bewoners vertellen hetzelfde wat ik er van vind,de ouders zelf maken er een zooitje van,met parkeren oversteken,we waren die school voorbij,en de volgende school (Gangeslaan)stonden weer allemaal auto,s dubbel,de bus moet er langs,maar dat kan niemand wat schelen!!Jullie brengen je eigen kinderen in gevaar,en makkelijk om altijd maar IEDEREEN behalve jezelf de schuld te geven!?Ga een keer lopend of op de fiets je kind wegbrengen,kan je ze meteen GOED en VEILIG leren hoe ze over kunnen steken!!
Bakker (Dinsdag 9 Februari 2010 11:30 uur)
Misschien hadden ze die school een beetje verder van die weg af moeten bouwen..Ja zo kun je het ook zien..Nu wil iemand het hele verkeer op z,n kop voor die school..Maar wat was er nou eerder ??Die weg is juist gemaakt voor een vlotte doorstroming... Een idee is oversteek hulpen...de vroegere KLAAR OVERS....
Joyce (Dinsdag 9 Februari 2010 11:02 uur)
Die Sambezielaan is idd een racebaan te noemen ipv een weg binnen de bebouwdekom. Ik kom hier 5 dagen per week 2 keer per dag en het overkomt mij dagelijks dat een achterop komende auto mij loopt te drukken om harder te gaan, de maximale snelheid is zoals normaal 50 km per uur, persoonlijk vind ik dit te hard maar goed wie ben ik. Nou zijn er maatregelen genomen dat binnen een bepaalde straal van de school (heb geen idee hoe groot deze is) dat er een schoolzone is ingesteld, dit houd in dat er slechts 30 km per uur gereden mag worden, maar ook hier heeft een groot aantal besturders maling aan. Dus is het voor kinderen bijna niet te doen om alleen naar school te lopen. En Renee niet om het een of ander, jij hebt denk ik geen kinderen anders zou je geweten hebben dat kinderen zich met alles bezig houden behalve met het gevaar van. Je kan als ouder zijnde wel 100 keer per dag vertellen dat ze uit hun doppen moeten kijken maar de praktijk wijst met kinderen anders uit, of was jij wel z‘n kind dat naar zijn ouders luisterde met alles wat ze je vertelde? Ik denk het niet anders had je niet z‘n opmerking geplaatst!
Bakker (Dinsdag 9 Februari 2010 10:41 uur)
Moet je eens de Landstrekenweg nemen.Helemaal vanaf het zwembad..dan rijden ze naar beneden..soms erg hard.Maar daar is nooit over geklaagd.. En dan het hoekje om het Koggenland in..daar kunnen twee auto,s elkaar amper passeren..En ze gaan allemaal links..omdat als men rechts gaat er geen asfalt meer is en drempels liggen op dat stuk Koggenland.Komende vanaf Meerland neemt iedereen de asfaltroute richting stad en niet de ring langs het zwembad. Dan mag de gemeente hier ook wel is wat aan doen.
Jurgen (Dinsdag 9 Februari 2010 10:33 uur)
Debby Oostwouder,U moet niet uw hart vasthouden maar uw kinderen.En ze leren over te steken als er geen auto,s aankomen. Wat had je nou gewild ??drempels ??alweer ?Dan gaan die idioten met hun zelfbouwpakketjes met hun jankuitlaat uit Beverwijk na elke drempel gas geven.Dat geeft meer uitstoot en lawaai dan bij contante snelheid.Er zijn daar oversteekplaatsen en gewoon goed opletten.Als er incidenteel een paar jakkeraars voorbij komen is het een zaak van de politie om daar is zo af en toe stiekem een flitser neer te zetten. Uit onderzoek is gebleken dat de meesten daar normaal rijden.
Borg (Dinsdag 9 Februari 2010 10:20 uur)
Weet je wat het grappige is.Die klagers halen hun kind(eren) van school,stappen in hun auto die fout gepaarkeerd stond,rijden zo het fietspad over zonder te kijken of er fietsers aankomen,rijden zelf 60-70km/u,en rijden hier en daar ook door rood (tenzij er een flitspaal staat)en geven brutaal geen voorrang waar dat wel moet.En dan praat ik uit eigen waarneming.
Mitchel de Wit (Dinsdag 9 Februari 2010 01:05 uur)
Dan had Debby Oostwouder lekker in Amsterdam moeten blijven wonen!
Will Kool (Dinsdag 9 Februari 2010 0:59 uur)
Beste Eman, uw spelling is zwaar beroerd en zwaar belasted om te lezen zonder de daar te behoren leestekens. OVerigens zijn namen als "sambesielaan" niet ter zakendoende als we het hebben over de "Zambezielaan" (met hoofdletter, want naam). Ik begrijp uw frustratie, maar de Nederlandse spelling is wel weer onder het zeeniveau gedaalt. Hoogachtend, Will
Frederico (Dinsdag 9 Februari 2010 0:16 uur)
Beste Renee, dit soort uitspraken getuigt weer van enige kwaliteit hoe onze normen gezakt zijn tot het nul-punt.
renee (Maandag 8 Februari 2010 20:05 uur)
Wat een onzin zeg! Kunnen ze die kinderen niet gewoon leren uit hun doppen te kijken? Er moet maar rekening gehouden worden met de autos.
Eman (Maandag 8 Februari 2010 19:22 uur)
Wij wonen aan de sambesielaan en het is vreselijk hoe hard er van af de rotonde gereden wordt er is zelfs een motorrijder die op een wiel lekker nog even gas geeftals er cijfers zijn welke aangeven dat er niet zo hard gereden wordt zou ik als bewoner die iedere dag kan peilen de wethouder willen uitnodigen kom een dag kijken bij de enquette van de gemente heb ik dieze gevaarlijke weg ook al genoemt want wat van de laan der continenten afkomt gaat een groot gedeelte de sambesielaan op met de zelfde hoge snelheid .
Carola (Maandag 8 Februari 2010 19:14 uur)
Inderdaad,het oversteken is een probleem,maar ze bedoelen met hun auto,want Duidelijk en Eerlijk heeft gelijk,het verkeer bij alle scholen is een drama,niks lopend naar school,alles wordt gebracht,en de auto,s staan overal waar ze niet moeten staan!!Ik heb geen hoge pet van Krieger op,maar denk dat ie deze keer gelijk heeft,en die 15% zijn de ouders zelf die vaak te hard rijden!
pieter (Maandag 8 Februari 2010 18:18 uur)
@Janneke Als alleen bewoners worden geflitst en dus het doorgaande verkeer niet, dan ligt het probleem bij de bewoners. Vreemd dat juist zij dan maatregelen willen.
bianca (Maandag 8 Februari 2010 17:21 uur)
Ook bij de bredeschool geven de ouders niet het goede voorbeeld! je moest eens kijken hoe de auto‘s daar s‘morgens geparkeerd staan! En hoe de ouders zelf rijden als ze te laat zijn om hun kind af te zetten!!
Duidelijk en eerlijk (Maandag 8 Februari 2010 17:09 uur)
Laten de ouders het goede voorbeeld geven! Kijk eens in de Nijlstraat waar alleen de ouders komen. Auto‘s op bushaltes, dwars op straat en de stoep, gewoon overal schijt aan hebben. Belangrijk is alleen dat zij niet teveel moeten lopen. Kijk ook eens in de Gangeslaan waar enkele scholen zijn. Daar hetzelfde gedrag van de ouders. Gaan gewoon minuten lang de school in terwijl de auto het overige verkeer totaal hindert. Even verderop normaal parkeren is teveel moeite. Nee, de jeugd krijgt een goed voorbeeld van hun ouders.
Duidelijk en eerlijk (Maandag 8 Februari 2010 17:09 uur)
Laten de ouders het goede voorbeeld geven! Kijk eens in de Nijlstraat waar alleen de ouders komen. Auto‘s op bushaltes, dwars op straat en de stoep, gewoon overal schijt aan hebben. Belangrijk is alleen dat zij niet teveel moeten lopen. Kijk ook eens in de Gangeslaan waar enkele scholen zijn. Daar hetzelfde gedrag van de ouders. Gaan gewoon minuten lang de school in terwijl de auto het overige verkeer totaal hindert. Even verderop normaal parkeren is teveel moeite. Nee, de jeugd krijgt een goed voorbeeld van hun ouders.
Janneke (Maandag 8 Februari 2010 16:53 uur)
@Pieter In de eigen woonwijk worden vooral bewoners geflitst, een feit. Eigen schuld. Het in gevaar brengen van medeweggebruikers en in dit geval schoolgaande kinderen is een kwalijke zaak! Snelheidsremmende middelen zijn nodig. Helaas.
pieter (Maandag 8 Februari 2010 16:28 uur)
Flits de politie eens niet, is het weer niet goed. Oh wacht, in de eigen woonwijk anderen flitsen is natuurlijk OK. Dan opeens wel.
Janneke (Maandag 8 Februari 2010 13:34 uur)
Krieger behandeld dit blijkbaar net als de clusterplaatsen..... De mensen van de praktijk schuif je aan de kant (daagelijkse waarneming). 3 maart stemmen!
Monique (Maandag 8 Februari 2010 13:20 uur)
Oh maar dan gaan ze van de gemeente daar op een rustig moment van de dag een half uurtje staan turven en dan zeggen ze "onderzoek heeft uitgewezen dat er niet te hard gereden wordt". Zijn ze héél goed in.
T (Maandag 8 Februari 2010 12:48 uur)
je hebt helemaal gelijk er gaat een dag komen dat het fout gaat de auto‘s rijden er gewoon te hard
Rederij 't SmidtjeRegeltante BV
Best gelezen
Laatste reacties
Laatste nieuws
 
VANAVOND
NachtTV
NachtTV, een uurs cyclus met hoogtepunten uit het regionale nieuws, weer & verkeer en uitgaanstip...
Amsterdam Today
> TV Gids> Uitzendgebied
 

Het weer
De Witte Koets